Top 10 alimente hidratante si beneficiile acestora asupra organismului

 

Legumele si fructele contin intre 80 si 95% apa din greutatea lor, dar si mineralele, aminoacizii, si vitamine necesare corpului uman. Fiecare celula, tesut, organ are nevoie de apa pentru a functiona corect. Hidratarea este unul din cele mai importante procese nutritionale, care se desfasoara constant, de-a lungul vietii unei persoane. 

Iata care sunt cele 10 alimente hidratante si ce beneficii au ele pentru organism

1.Castravetii – contin un procent de 97 % apa. Pulpa si coaja castravetilor reprezinta surse excelente de vitamina A, vitamine din complexul B, vitamina C, vitamina E, acid cafeic, acid folic, enzime care imbunatatesc digestia, la care se adauga un continut ridicat de saruri minerale (calciu, potasiu, magneziu, zinc, siliciu si fier). Castravetii au cel mai mare continut de apa dintre toate legumele si fructele.Sunt foarte buni pentru digestie si sunt recomandati sa fie mancati cruzi, pentru a putea beneficia de toate proprietatile lor.

2. Pepenele rosu are un procent de 91% apa. Este bogat in licopen, unul dintre cei mai puternici antioxidanti, care lupta impotriva cancerului, dar si in vitamina C, ce mentine pielea hidratata si va intari sistemul imunitar. Dieta cu pepene verde contribuie la reglarea echilibrului acido-bazic, reduce colesterolul, este un puternic diuretic, contribuie la curatarea rinichilor, previne formarea pietrelor la vezica urinara, rinichi, vezica biliara sau ficat. 

3. Ananasul – are in compozitia sa 95%apa, dar si pectine, polizaharide, potasiu, magneziu, fier, mangan, acid folic, vitamina C, B5, B6, B1, antioxidanti si polifenoli (betacaroten).Ananasul este o sursa foarte buna de fibre, substante nutritive care stopeaza pofta de mancare si prelungesc senzatia de satietate.

4. Telina verde – contine in proportie de 95% apa . Frunzele de telina sunt bogate vitamina A, in timp ce tulpinile sunt o sursa excelenta de vitamina B1, B2, B6 si C la care se adauga potasiu, acid folic, calciu, magneziu, fier, fosfor, sodiu si aminoacizi esentiali. Mineralele din sucul de telina ajuta la echilibrarea pH-ului si neutralizeaza aciditatea din corp. 

5. Salata verde – contine 95% apa, motiv pentru care este excelenta pentru hidratare. Salata verde nu doar ca are un continut importante de apa, dar este ideala pentru detoxifierea organismului, pentru diminuarea apetitului si pentru inlaturarea stresului si a insomniilor. Nivelul ridicat de celuloza din salata verde ajuta la imbunatatirea peristaltismului intestinal. Salata verde poate fi folosita cu succes pentru vindecarea constipatieisi a altor tulburari gastrointestinale. 

6. Afinele – contin aproximativ 95% apa. Afinele contin vitamina A, E, F, , complexul de vitamina B, C, K, zinc, sodiu, potasiu, cupru, magneziu, fosfor, mangan.  Afinele ajuta la mentinerea sanatatii sistemului nervos central, datorita continutului ridicat de  vitamine si minerale.

7. Rosiile – contin apa intr-un procent de 90%, si are foarte putine calorii si 0% grasimi.
Rosiile reprezinta o sursa naturala de vitamine si minerale. Astfel, vitamina A, complexul B (B1, B2, B5, B6), vitaminele C, E si K se gasesc in aceasta leguma. Rosiile contin si minerale: potasiu, fosfor, fier, calciu, magne­ziu si seleniu. Ele reprezinta o sursa importanta de antioxidanti, care ajuta la reducerea leziunilor pielii dupa expunerea la radiatiile UV. 

8. Perele – contin aproximativ 90% Sunt bogate in vitamine, minerale si antioxidanti extrem de benefici pentru organismul uman. Perele contin si cantitati importante de vitamina A, C, K, B2, B3 si B6.In perioadele de suprasolicitare intelectuala sau in cazul asteniei, perele reprezinta o buna solutie pentru reenergizare si mentinerea tonusului cerebral.

9. Grapefruit – contine apa, 90%, cantitati importante de calciu, fier, fosfor si potasiu, vitamina A si cantitati mai mici de ale vitaminelor B1 si B2. Greful este un aliment bogat in fibre si sarac in calorii si contine bioflavonoizi si alti compusi care asigura protectie impotriva bolilor cum ar fi cancerul, boli ale inimii sau tumorile.

10. Pepenele galben – are continut crescut de apa, de peste 90%. Pepenele galben este o sursa buna de vitamina A si C, minerale (magneziu, fosfor, calciu, potasiu), fibre si numeroase substante cu proprietati diuretice, laxative si de regenerare a tesuturilor. Antioxidantii din pepenele galben confera energie si intaresc sistemul imunitar. 

Va multumesc,

Psiholog Nutritionist Alina Blagoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *