Timpul de digestie al alimentelor. In cat timp se digera ceea ce mananci?

Timpul de digestie al alimentelor poate diferi de la un individ la altul. Afla in cat timp se digera ceea ce mananci pentru a evita seara mesele grele.

Timpul de digestie al alimentelor. Ce este digestia?

Timpul de digestie este un proces de descompunere in particule micute a alimentelor mari.

Procesul digestiv este individual si un numar de factori depind de modul in care alimentele trec din gura spre esofag, stomac, intestine si in afara corpului.

Acest timp de digestie te poate ajuta in alimentatie, pentru a evita ingrasarea, mesele copioase seara, sa stii de la ce te balonezi, etc.

Procesul digestiv depinde de caracteristicile alimentelor, compozitia lor chimica, ph-ul stomacului, intensitatea peristaltica.

De exemplu, lichidele ajung aproape imediat in intestinul subtire, alimentele bogate in carbohidrati ajung rapid, iar proteinele si grasimile foarte incet.

Timpul de digestie al alimentelor. Cat dureaza?

In functie de factorii digestivi individuali, intregul proces digestiv de la mancatul propriu zis pana la excretie prin scaun poate dura intre 24 si 72 de ore.

Trecerea alimentelor din stomac in intestinul subtire dureaza intre 6 si 8 ore.

Din intestinul subtire, ce trebuie evacuat trece mai departe spre colon.

Cand ajung in colon, se poate ca unele alimente sa mai fie digerate.

Bacteriile sanatoase care traiesc in colon descompun ceea ce mai ramane acolo.

Digestia prin intestinul gros dureaza mai mult decat in stomac si intestinul subtire – in jur de 24 de ore.

Din colon, materiile digestive sunt transportate spre rect, unde raman pana cand exista o miscare intestinala.

Astfel, conteaza ceea mananci. O friptura se poate plimba prin organism 2-3 zile pana sa fie evacuata.

Fructele si legumele ies din corp in mai putin de 12 ore.

Eliminarea completa a alimentelor din corp poate dura chiar si cateva zile.

Din aceste motive este indicat sa nu mananci seara cu 3-4 ore inainte de culcare.

Timpul de digestie al alimentelor – cat timp stau in stomac pana sa fie evacuate?

  1. Apa – ajunge imediat in intestine
  2. Sucurile de fructe si legume – 15 – 20 de minute
  3. Supa clara de legume – 15 – 20 de minute
  4. Alimentele semi-lichide salate, legume sau fructe blenduite, pisate – 20 – 30 de minute (prin blenduire organismul absoarbe de 5 ori mai multe vitamine, minerale si proteine din ele).
  5. Pepenele rosu – 20 de minute
  6. Pepenele galben – 30 de minute
  7. Portocalele, grapefruitul, strugurii – 30 de minute
  8. Merele, perele, piersicile, ciresele, etc – 40 de minute
  9. Legume suculente precum salata verde, rosiile, castravetele, telina, ardeiul gras rosu si verde – 30 – 40 de minute
  10. Legume la aburi sau gatite, legume cu frunze verzi – spanac, kale – 40 de minute
  11. Zucchini, broccoli, conopida, porumbul, varza – 45 de minute
  12. Radacinoase precum morcovii, guliile, sfecla, pastarnacul, etc – 50 de minute.
  13. Legume cu amidon – cartoful, cartoful dulce, anghinarea, castanele, etc – 60 de minute
  14. Legume bogate in carbohidrati – Orez brun, mei, hrisca, faina de porumb, ovaz – 90 de minute
  15. Legume si boabe, bogate in carbohidrati si proteine – lintea, lime, mazarea, fasolea rosie – 90 de minute
  16. Boabele de soia – 120 de minute

Timpul de digestie al alimentelor – cat timp stau in stomac pana sa fie evacuate?

  1. Seminte de floarea soarelui, de dovleac, susan – 2 ore
  2. Migdale, alune raw, caju, pecan, etc – 2 1/2 ore pana la 3 ore.
  3. Laptele – 3 ore
  4. Lapte degresat, ricotta, branza cottage sau slaba – 90 de minute
  5. Branza cottage din lapte integral – 120 de minute
  6. Painea – 3 ore
  7. Orezul fiert – 1-2 ore
  8. Ciupercile – 5-6 ore
  9. Cartofii prajiti – 3 – 4 ore
  10. Cartofii fierti – 3 ore
  11. Cascaval, parmezan, branza tare – 4 – 5 ore
  12. Galbenusul de ou – 30 de minute
  13. Oul intreg – 45 de minute
  14. Pestele cod, cambula, fructe de mare – 30 de minute
  15. Pestele somon, hering (cei cu carnea grasa) – 45 – 60 de minute
  16. Carnea de pui – 1 ora si 1/2 – 2 ore (fara pielite)
  17. Carnea de curcan – 2 pana la 2 ore si 1/4
  18. Carnea de miel, vita – intre 3 si 4 ore
  19. Carnea de porc – 4 ore 1/2 – 5 ore
  20. Carnea de vanat – 5 ore.

Timpul de digestie al alimentelor. Sfaturi utile pentru oi digestie buna

Ideal ar fi sa se consume alimentele in ordinea digerarii. Cele mai usoare la inceput.

Ruta alimentelor prin organism este ca o autostrada. Daca masinile lente sunt in fata, le vor incetini si pe urmatoarele din coloana ceea ce conduce la ambuteiaj.

Bea mai degraba apa calduta/ceai, in loc de apa rece care incetineste procesul digestiv.

Ia mese regulate peste zi. Si consumand alimente cam din aceeasi grupa ajuti digestia.

Atentie la portiile de mancare, nu te ridica de la masa atunci cand simti ca nu mai poti.

Mananca relaxata, calma, mesteca bine inghititurile. Vei ajuta digestia.

Nu manca la ore tarzii, deoarece sistemul digestiv este incetinit seara, iar toata mancarea va sta in stomac pana cand sistemul se va pune in miscare.

Nu lenevi dupa masa. Fa putina miscare moderata pentru a ajuta digestia si producerea de enzime pentru digestie.

Incearca o rasucire de coloana. Aceasta miscare ajuta relaxarii. Stai pe un scaun, picior peste picior, si roteste corpul spre stanga respira de 5 ori adanc.

Fa acelasi lucru si pentru partea dreapta. te vei simti mai bine si vei uita de balonare.

Cu cat vor fi consumate alimente bogate in fibre, cu atat tranzitul intestinal va fi normal, si scaunele la fel.

Daca nu sunt consumate alimente bogate in fibre (fructe, legume, cereale integrale) digestia va fi mai lenta iar scaunul va fi mai tare si greu de evacuat.

Alti factori care pot incetini sistemul digestiv sunt medicamentele, cafeina sau produse care contin nicotina.

Sursa: https://www.libertateapentrufemei.ro

Va multumesc,

Psiholog Nutritionist Alina Blagoi

 

About the Author

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: