Scaderea/Cresterea greutatii corporale

„În general, omenirea, odată cu îmbunătăţirea produselor culinare,

 mănâncă de două ori mai mult decât le cere natura.” Benjamin Franklin

Nutritia se defineste ca totalitatea proceselor fiziologice prin care organismul metabolizeaza si asimileaza nutrientii necesari cu scopul de a creste, dezvolta si reface tesuturile.

,,Hrana pe care o consumăm este ca un combustibil pentru trupului nostru, oferindu-ne energia pentru a funcţiona bine. Organismul fiecăruia dintre noi are până la o sută de mii de miliarde de celule şi fiecare dintre aceste celule solicită zilnic o cantitate constantă de substanţe nutritive pentru a funcţiona în mod optim. Hrana influenţează toate aceste celule, şi, prin extensie fiecare aspect al fiinţei noastre: starea emoţională, nivelurile de energie, anumite pofte alimentare, capacitatea de gândire, apetitul sexual, tiparele de somn şi sănătatea generală. Pe scurt, o alimentaţie sănătoasă este cheia unei stări generale de bine.” „Eşti ceea ce mănânci” Gillian McKeith

Scaderea/Cresterea in greutate sunt procese de lunga durata si presupun o alimentatie corecta, optima si un stil de viata sanatos si echilibrat. De asemenea, este nevoie de sport care sa ajute in topirea grasimilor si tonifierea corpului.

Spre a opri epidemia de obezitate, cercetatorii au facut eforturi considerabile pentru a intelege rolul alimentelor si nutrientilor care pot influenta aportul de energie si au creat suplimente alimentare care sa ajute in controlul greutatii. 

Unele dintre  amenintari asupra sanatatii sunt reprezentate de bolile cronice:

  • bolile de inima,
  • accidentele vasculare cerebrale,
  • cancerul,
  • diabetul zaharat,
  • obezitatea.

Necesarul caloric zilnic variaza in functie de varsta, sex, greutate corporala, forma si compozitia corpului, statusul hormonal, activitatile zilnice. O persoana sedentara are un necesar caloric de 25 de kcalorii pe kilogram (totalul situandu-se intre 1500 si 1900 de kcalorii/zi), iar o persoană activa, aproximativ 35 de kcalorii pe kilogram (intre 2100 si 2700 de kcalorii/ zi).

Pentru o viata sanatoasa ,,exercitiul fizic facut cu moderatie este indispensabil. In corpul uman exista cinci „curgeri”: fluxul sangelui si al lichidului limfatic, fluxul gastrointestinal, fluxul urinei, fluxul aerului si fluxul energiei interne („chi”). Este important ca aceste fluxuri sa nu fie intrerupte, iar ceea ce le permite sa continue nestingherite este exercitiul fizic. Daca se misca intregul corp, circulatia sanguina si cea a fluidului limfatic se vor imbunatati. Aceasta activeaza metabolismul organismului, care, la randul lui, permite indispensabilelor vitamine si minerale sa fie distribuite in intregul corp cu mai mare usurinta, creand astfel un mediu favorabil pentru actiunea enzimelor.” „Enzima miracol” de  Dr. Hiromi Shinya.

Prin alimentatie si sport i se ofera organismului:

  • enzime, minerale, nutrienti necesari,
  • se elimina radicalii liberi
  • se tonifica muschii,
  • se regleaza intregul aparat circulator si respirator,
  • organismul are  mai multa energie,
  • este oxigenat creierul,
  • este reglat sistemul hormonal din glanda hipofiza,
  • se imbunatatesc sistemul imunitar,
  • se imbunatateste memoria.

Suportul psihologic este important atat in schimbarea comportamentului alimentar cat si in mentinerea unui stil de viata echilibrat si sanatos. Intai trebuie educată mintea si apoi organismul care se va adapta noilor gusturi ale creierului.

Va multumesc,

Psiholog Nutritionist Alina Blagoi