Dieta alcalina restabileste ph-ul organismului, elimina kilogramele in plus si creste nivelul de energie

Spre deosebire de dietele tipice de pierdere in greutate, o dieta alcalina restabileste echilibrul pH-ului si creste nivelul de energie. Pentu a te bucura de o stare de sanatate optima, pH-ul sangelui ar trebui sa ramana usor alcalin si, pentru a asigura alcalinitate trebuie sa consumam mai multe alimente alcaline si mai putine alimente acide.

Un lucru pe care nu il stiu multe persoane este ca o dieta bogata in alimente acide creeaza un mediu favorabil dezvoltarii infectiilor. Cel mai important aspect este acela ca o alimentatie prea acida (adica una care contine mai multe alimente de natura acida in comparatie cu cele alcaline) poate sa cauzeze disfunctii ale sistemului digestiv, unele chiar la nivelul stomacului si al intestinelor.

Mai mult, se spune ca o alimentatie bogata in alimente acide poate sa duca si la aparitia cancerului, in timp ce una alcalina are rolul de a proteja organismul din acest punct de vedere.

Un alt avantaj al dietei alcaline este ca ajuta  la pierderea kilogramelor intr-un mod sanatos.  Regimul alimentar este bazat pe consumul zilnic de 75% alimente alcaline si 25% alimente acide.

Printre alimentele acide care pot fi consumate se numara:

Carne: carne de porc, de vita, de vitel, ton, carne de pasare, fructe de mare, carne procesata

Fructe: prune, mandarine, zmeura, afine, rodii, cirese, ananas, mere, piersici, grapefruit, caise, capsuni, papaya, agrise

Printre alimentele alcaline care pot fi consumate de-a lungul unei zile se numara:

Legume: usturoi, broccoli, ceapa, ghimbir, alge marine, cartofi, rosii, conopida, varza, coriandru, morcovi, ardei, varza, salata verde, fasole, dovlecei, pepene verde, castraveti, telina, anghinare, ridichi, hrean

Fructe: banane, nuca de cocos, smochine, avocado, lamaie, portocala, mango, pere

Alte alimente recomandate: seminte de dovleac, castane, mac, ulei de in, ulei de cocos, ulei de masline, busuioc, orz, secara, mei, lapte de soia, sare de mare, ceai verde, otet de mere

Meniu zilnic Dieta Alcalina

Acesta este doar un exemplu de cum trebuie sa arate  un meniu zilnic al dietei alcaline.

Mic dejun: 2 oua fierte, o felie de paine integrala, o rosie proaspata si o ceasca de ceai de ghimbir

Prima gustare: o banana si o mana de seminte de dovleac

Pranz: supa de legume, carne de vita cu salata verde

A doua gustare: un mar si un pumn de migdale

Cina: peste la cuptor cu salata verde sau peste cu salata mixta

Poti include la fiecare masa suc de lamaie neindulcit.

Incearca sa mananci la fiecare 3-4 ore si respecta cele 3 mese principale si 2 gustari. Este indicat sa mananci in fiecare zi la aceeasi ora. Evita sa mananci dupa ora 8 seara.

Exercitiile fizice si administrarea de tratamente naturiste impreuna cu dieta cu aport ridicat de legume si fructe pot sa reprezinte arme destul de importante in cresterea pH-ului alcalin. Totusi, nu ar trebui sa se exagereze din acest punct de vedere, intrucat prea mult sport poate sa duca la cresterea pH-ului acid.              

Un regim alimentar alcalin nu da rezultate rapide in ceea ce priveste pierderea in greutate asa cum dau alte diete, dar in cazul in care este urmat o perioada mai lunga de timp el da efecte de lunga durata.          

Sursa: https://www.csid.ro/diet-sport/dieta-si-nutritie

Va multumesc,

Psiholog Nutritionist Alina Blagoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *