Ce mesaje primim de la organism cand ne e pofta de anumite alimente

Unora le este pofta de ciocolata, altora de ceva sarat. Oricare ar fi pofta ta, uneori este atat de puternica, incat te face sa iesi din casa in miez de noapte si sa te duci la magazin sa-ti cumperi alimentul dupa care salivezi.

Pofta de un anumit aliment este modul prin care corpul tau iti spune ca duce lipsa de o anumita substanta.

De fapt, de cele mai multe ori, ca sa-ti satisfaci pofta respectiva, trebuie sa mananci altceva decat ceea ce crezi tu ca ai nevoie.

De exemplu:

Daca ti-e pofta de ciocolata ai nevoie de: 

  1. magneziu, pe care il gasesti in nuci, seminte, legume, fructe.

Daca ti-e pofta de ceva dulce ai nevoie de: 

  1. crom, pe care il gasesti in broccoli, struguri, branza, fasole boabe, pui, ficat de vitel
  2. carbon, pe care il gasesti in fructe proaspete 
  3. fosfor pe care il gasesti in pui, vita, ficat, peste, oua, lactate, nuci, legume, fulgi. 
  4. triptofan pe care il gasesti in branza, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide. 

Daca ti-e pofta de paine, paine prajita ai nevoie de: 

  1. azot, pe care il gasesti in peste, carne, fasole boabe, nuci. 

Daca ti-e pofta de grasimi, prajeli, cartofi prajiti ai nevoie de: 

  1. calciu, pe care il gasesti in mustar, ceapa, broccoli, legume, susan, branza. 

Daca ti-e pofta de cafea sau ceai ai nevoie de: 

  1. fosfor, pe care il gasesti in pui, vita, ficat, peste, oua, lactate, nuci, legume. 
  2. sulf, pe care il gasesti in galbenus, ardei rosii, usturoi, ceapa 
  3. fier, pe care il gasesti in peste, carnea de pasare, fructe de mare, verdeata, cirese negre. 

Daca ti-e pofta de alcool sau altceva care sa te relaxeze ai nevoie de: 

  1. proteine, pe care le gasesti in carne, nuci, lactate, fructe de mare. 
  2. calciu, pe care il gasesti in mustar, ceapa, broccoli, legume, susan, branza, napi. 
  3. potasiu, pe care il gasesti in masline negre, cartofi, spanac, verdeturi amare. 

Daca ti-e pofta de inghetata, sau de un alt aliment rece ai nevoie de: 

  1. fier, pe care il gasesti in peste, carnea de pasare, fructe de mare, verdeata, cirese negre. 

Daca ti-e pofta de mancare prajita ai nevoie de: 

  1. carbon, pe care il gasesti in fructele proaspete.

Daca ti-e pofta de bauturi acidulate ai nevoie de: 

  1. calciu, pe care il gasesti in mustar, ceapa, broccoli, legume, susan, branza.

Daca ti-e pofta de mancaruri sarate ai nevoie de:

  1.  cloruri, pe care le gasesti in peste, lapte de capra, sare de mare. 

Daca ti-e pofta de mancaruri sau bauturi acre ai nevoie de: 

  1. magneziu, pe care il gasesti in nuci, seminte, legume, fructe. 

Daca ti-e pofta de lichide ai nevoie de:  

  1. apa, trebuie sa bei 8 pahare pe zi. 

Daca ti-e pofta de solide, mai degraba decat de lichide ai nevoie de:

  1.  apa – corpul tau a fost deshidratat pentru o perioada lunga de timp si nu mai simte nevoia de apa. Trebuie sa bei mai multa apa, pentru a reveni la normal. 

Daca ti-e pofta de bauturi reci  ai nevoie de: 

  1. mangan, pe care il gasesti in alune, nuci, arahide, ananas, coacaz negru. 

Daca ai anumite pofte in perioada premenstruala ai nevoie de: 

  1. zinc, pe care il gasesti in carnea rosie, fructe de mare, radacinoase, salata, legume cu frunze. 

Daca iti este mai mereu foame ai nevoie de:

  1.  siliciu, pe care il gasesti in nuci, seminte
  2. tirozina, portocale, verdeturi, legume si fructe rosii 
  3. triptofan, pe care il gasesti in branza, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide. 

Daca nu ai pofta de mancare ai nevoie de: 

  1. vitamina B1, pe care o gasesti in fasole, nuci, seminte, ficat
  2. vitamina B3, pe care o gasesti in ton, carne de vita, pui, curcan, porc, legume, seminte
  3. cloruri, pe care le gasesti in peste, lapte de capra, sare de mare.

Stii despre vitamine si minerale ca sunt importante pentru sanatate, dar despre beneficiile importante ale magneziului ce cunosti?

Probabil stiti deja multe despre celelalte vitamine si minerale care sunt esentiale pentru sanatatea generala, cum ar fi fierul, calciul si vitamina C.

Magneziul are o serie de beneficii incredibile asupra sanatatii, care va pot face mai puternici, alunga oboseala, poate imbunatati starea de spirit.

http://frumoasaverde.blogspot.ro/

Va multumesc,

Psiholog Nutritionist Alina Blagoi

Retineti:

A comenta pe acest site (ca si pe oricare altul) este un privilegiu, nu un drept.

De aceea, va rugam:

  • Referiti-va, pe cat posibil, doar la subiectul postarii.
  • Folositi un limbaj decent.
  • Daca intrati in polemici cu alti comentatori, folositi argumente, nu injurii.
  • Comentariile care nu respecta aceste cerinte nu vor putea fi publicate.
  • Va multumim si va asteptam cu interes opiniile si sugestiile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *