7 alimente care previn imbatranirea prematura

Mareste consumul alimentelor prezentate mai jos. Include-le intr-o dieta echilibrata si descopera beneficiile minunate pe care le ofera. 

Imbatranirea este un proces biologic cu care toti ne confruntam la un moment dat. Exista diverse tratamente si tehnici care ii trateaza atat simptomele interne, cat si externe. Insa adevarul este ca imbatranirea este inevitabila.

Fiecare persoana incepe sa prezinte semne ale imbatranirii in momente diferite, insa in general acestea apar in jurul varstei de 45 de ani.

Insa in unele cazuri procesul de imbatranire debuteaza cu multi ani inainte, ca urmare a anumitor factori externi, cum ar fi expunerea la toxine, o dieta necorespunzatoare si razele ultraviolete.

Cel mai ingrijorator efect al imbatranirii premature nu este reprezentat de riduri, ci de bolile pe care le poti dezvolta si care iti diminueaza calitatea vietii.

Din fericire, daca adaugi anumite alimente hranitoare in dieta, poti anula efectele imbatranirii pentru a evita consecintele negative.

Vrei sa stii care sunt ele?

  1. Morcovii previn imbatranirea prematura

Morcovii sunt bogati in antioxidanti, printre care si beta-caroten. Pe langa faptul ca protejeaza sanatatea vederii, acesti compusi combat efectele negative ale radicalilor liberi si ale razelor solare.

Antioxidantii, mineralele si apa din morcovi ofera o bariera protectoare impotriva oxidarii celulare. Prin urmare, aceste legume previn imbatranirea prematura si bolile cronice asociate acesteia.

Cel mai bine este sa mananci morcovii in stare cruda, ca ingredient in salate sau sucuri.

  1. Avocado

Multi il considera „fructul tineretii.” Avocado este unul dintre cele mai bune alimente pentru prevenirea bolilor si a simptomelor asociate imbatranirii.

Avocado contine grasimi mononesaturate si aminoacizi esentiali. Dupa ce se absorb in organism, aceste substante stimuleaza regenerarea celulara, corpul devenind mai tanar si mai sanatos.

Totodata, nutrientii benefici din avocado combat dezechiliberele proceselor inflamatoare din corp. Prin urmare, acest fruct scade riscul de boli articulare si cardiovasculare.

In plus, avocado contine o doza generoasa de vitamina E, un antioxidant care combate efectele deteriorarii celulelor asupra pielii.

  1. Ciocolata neagra

Avem o veste foarte buna pentru iubitorii de ciocolata: ciocolata neagra, cu un continut de minim 60% cacao, este un aliment sanatos. Aceasta contine antioxidanti si grasimi sanatoase care combat imbatranirea celulelor.

Nutrientii din ciocolata amaruie iti ofera energie si stimuleaza regenerarea, drept pentru care ajuta la prevenirea bolilor inflamatoare cronice.

In plus, datorita compusilor sai sanatosi, ciocolata neagra ofera beneficii si la nivelul sanatatii mintale. Totodata, acest aliment iti imbunatateste dispozitia si capacitatea de concentrare.

  1. Pepene

Acest fruct este ideal pentru orice dieta deoarece are putine calorii si este bogat in apa si antioxidanti. Astfel, pepenele are proprietati diuretice, detoxifiante si antiinflamatoare care ajuta la eliminarea retentiei de apa si a toxinelor.

Adaugat in alimentatie, pepenele sprijina organismul in procesul de regenerare a celulelor. In plus, acest fruct previne efectele imbatranirii premature, atat la nivel intern, cat si extern.

  1. Legume

Legumele simple si cu frunze verzi sunt alimente extraordinare pentru intregul organism. Acestea contin cantitati mari de fibre, antioxidanti si proteine de calitate superioara care sprijina activitatea celulara si intaresc sistemul imunitar.

Beta-carotenul din legume protejeaza pielea si ochii, reducand efectele negative ale razelor solare si ale poluarii. In plus, vitaminele si mineralele scad nivelul de colesterol si tensiunea arteriala, reducand astfel riscul de boli cardiace.

  1. Fructe de padure

Fructele de padure sunt bogate in vitamina C. Acest nutrient antioxidant imbunatateste activitatea celulara si stimuleaza productia de colagen si elastina.

Consumul fructelor de padure stimuleaza circulatia, fapt care imbunatateste activitatea celulara si previne imbatranirea prematura.

Vitaminele, fibrele si mineralele esentiale din aceste fructe delicioase sprijina functiile vitale ale organismului, stimuland eliminarea toxinelor.

  1. Fructe oleaginoase

Oleaginoasele au multiple proprietati care combat imbatranirea organelor interne si a pielii. Aceste fructe contin colagen si alti aminoacizi care sprijina procesul de regenerare a celulelor.

De pilda, nucile si migdalele contin acizi grasi omega 3 si vitamina E. Acesti compusi protejeaza organismul impotriva inflamatiilor si a toxinelor.

Mareste consumul alimentelor prezentate mai sus. Include-le intr-o dieta echilibrata si descopera beneficiile minunate pe care le ofera.

Sursa: https://dozadesanatate.ro

Va multumesc,

Psiholog Nutritionist Alina Blagoi

About the Author

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: