6 alimente bogate in grasimi utile pentru corpul tau

Semintele de susan, in si dovleac au un continut ridicat de acizi grasi omega-3 care sunt esentiali pentru intregul organism.

Chiar daca incerci sa slabesti sau sa te mentii la o greutate anume trebuie sa stii ca nu trebuie sa omiti grasimile din dieta. Acestea sunt esentiale pentru par, piele, inima si creier. Corpul tau are nevoie de grasimi in cantitate moderata, dar trebuie sa optezi pentru cele sanatoase, nicidecum pentru cele saturate si rezultate din prajeli periculoase pentru sanatate. 

Astfel ca iti prezentam o lista cu cele mai importante grasimi pe care sa le incluzi in alimentatia ta si care nu iti pun in pericol sanatatea daca le consumi in cantitati moderate:

1. Semintele de in, susan si dovleac

Acestea sunt surse importante de grasimi sanatoase, dar si minerale/vitamine esentiale pentru corp. De exemplu, o lingura cu seminte de in asigura peste 4 grame de grasimi bune si le poti folosi peste salate, supe, iaurt si in smoothie-uri, paine de casa si prajituri.
O lingura cu seminte de susan contine 1,5 grame de grasimi mononesaturate si 2 grame de grasimi polinesaturate.

In ceea ce priveste semintele de dovleac, acestea contin 2 grame de grasimi mononesaturate si 2,5 grame de grasimi polinesaturate la o cantitate de 28 de grame. 

2. Avocado

O jumatate de avocado contine 15 grame de grasimi sanatoase si este de preferat sa-l folosesti pentru micul dejun in locul untului si a maionezei.

3. Migdalele

Atat migdalele cat si alte nuci crude pot sa constituie o gustare sanatoasa cu un aport insemnat de grasimi bune. Insa, potrivit specialistilor, migdalele contin mai putine calorii. Astfel ca le poti consuma intre mese, deoarece 28 de grame (un pumn mic) aduc 14 grame de grasimi sanatoase.

4. Somonul

Atat somonul cat si macroul, sardinele si tonul aduc un aport insemnat de grasimi sanatoase. Aproximativ 100 de grame de peste gras contine 9 grame de grasimi sanatoase pentru inima, creier si piele. Opteaza pentru variantele care-ti sunt pe plac si include pestele gras in alimentatia ta, macar 2 portii pe saptamana. 

5. Maslinele

Zece masline contin aproximativ 5 grame de grasimi sanatoase. Include-le in salatele pe care le prepari. Daca nu-ti plac maslinele sau ti se par prea sarate poti sa optezi pentru uleiul de masline.

O lingura cu ulei de masline contine 13 grame de grasimi sanatoase. 

6. Ouale

Este un aliment complet, iar un ou contine aproximativ 5 grame de grasimi, din care 3 sunt de cele sanatoase. Galbenusul are cantitati mari de colesterol, insa se afla in compania altei grasimi care-l impiedica sa se depuna pe artere. Prin urmare daca sunt consumate cu moderatie aproximativ 2-4 oua pe saptamana, ouale furnizeaza o cantitate insemnata de grasimi bune pentru organism.

Sursa: http://www-staging.eva.ro/dietafitness/nutritie

Va multumesc,

Psiholog Nutritionist Alina Blagoi

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *