Cele 6 droguri ale Fericirii, si cum sa le procuri Gratis!

Esti fericit pentru ca reusesti sau reusesti pentru ca esti fericit? Buna intrebarea, desi aparent stupida ar spune unii. Bunul simt ne-ar face sa spunem ca oamenii sunt fericiti pentru ca ating obiective importante in relatii si munca. Chiar as vrea sa vad cine n-ar fi fericit dupa ce a fost promovat. Ei bine, potrivit cercetatorilor, se pare ca opusul este adevarat. Sa fii fericit in mod cronic creste sansele de succes in viata!

Fericirea este o chestiune de chimie, sau mai degraba despre procesele chimice care au loc in corpul nostru.  Pana aici, nimic deosebit sau ciudat. intrebarea este: putem controla aceste procese aparent intamplatoare? Astfel, devenind maestrii chimisti ai fericirii noastre?

Sa incepem cu elementele de baza. Exista in esenta patru neurotransmitatori in corpul nostru, care provoaca fericirea. Este vorba despre: dopamina , serotonina , oxitocina si endorfine . Ele sunt beneficul cvartet responsabil pentru fericirea noastra. si chiar cand ziua nu incepe cu piciorul drept, putem incerca sa indreptam situatia prin „piratarea“ acestor substante chimice care produc o varietate de efecte benefice asupra starii noastre de spirit. Cheia sta intotdeauna in exercitiu.

I. Dopamina este un neurotransmitator care este eliberat in corpul nostru atunci cand atingem un obiectiv.Evident, ca acest lucru sa se intample trebuie sa se succeada doua lucruri: stabilirea obiectivelor, si atingerea lor.

Este dovedit stiintific ca procrastinarea (amanarea, intarzierea) ne face nefericiti, vinovati. Acest lucru se datoreaza faptului ca procrastinarea elimina aportul zilnic de dopamina. Ar trebui sa ne creem obiective chiar mai mici, sa le scriem pe o foaie de hartie, astfel incat sa fim constienti de atingerea acestora, si pentru a crea fericire instantanee in noi insine. Este foarte important sa nu avem doar obiective anuale, lunare sau saptamanale, ci si de zi cu zi.

Daca sunteti antreprenori aceasta tehnica trebuie sa  o implementezi si echipei tale. Stabilirea de obiective si recompensarea celor care le ating este esentiala pentru a crea fericire in grupul de lucru.

II. Apoi vom trece la Serotonina, adica agentul chimic care ne inunda atunci cand ne simtim semnificativi si importanti. Este adesea domeniul in care actioneaza produsele psihofarmaceutice, combatand singuratatea si depresia, care nu sunt altceva decat simptomele absentei serotoninei. Sa spunem, totusi, ca pentru a fi fericit, putem alege metode mai evoluate, prin care sa nu fim obligati sa luam medicamente.

Iata cateva metode de a elibera serotonina in corpul nostru:

  1. Recunostinta. De multe ori nu reusim sa evidentiem lucrurile bune care ni se intampla in fiecare zi, iar nivelul serotoninei este afectat. Deci, sa incercam in fiecare zi sa identificam trei lucruri pentru care ne simtim recunoscatori. Vom vedea curand beneficiile.
  2. Auto-felicitarea. Un exemplu vine de la Silvio Berlusconi, care (se pare ca) in timpul banchetelor proiecta un video cu multimi care aplauda. Sigur, poate parea o miscare egoista la niveluri stratosferice, dar este cu siguranta o auto-felicitare care trebuie folosita in doze mici. Dar este, de asemenea, o dovada a faptului ca, creierului nostru ii este greu sa faca distinctia intre evenimente reale si imaginare, si ca putem „pirata“ procesele chimice, oferindu-ne serotonina si fericire.
  3. Viseaza cu ochii deschisi. Imaginati-va un viitor mai frumos care va face bine.
  4. Fa dragoste ( si pe asta ti-o poti imagina).
  5. Expune-te cel putin 20 de minute la soare in fiecare zi. Aceasta practica este foarte cunoscuta populatiilor scandinave, care stiu ca lipsa luminii soarelui te face nefericit. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca, printre alte beneficii cunoscute este aportul de vitamina D prin lumina.

III. Al treilea prieten al fericirii noastre este Oxitocina. Cine a avut un copil stie bine, deoarece este administrata femeilor pentru a ajuta la inducerea travaliului. Acest lucru se datoreaza faptului ca oxitocina creeaza intimitate si incredere, si promoveaza stabilirea de relatii sanatoase. De fapt, este eliberata deja in mod natural de catre mame in timpul nasterii si alaptarii, precum si in timpul orgasmului si imbratisarii. Dr. Paul Zak, neuroeconomist american spune ca atingerea interpersonala reduce stresul cardiovascular si imbunatateste sistemul imunitar.

Asa ca, va sfatuiesc, desi ar putea parea ciudat, dar va avea cu siguranta beneficii: imbratisati-va, imbratisati-va cand va intalniti, asa cum este cazul in India, unde imbratisarea prietenilor este o practica obisnuita. Va dau chiar o reteta pe care sa o urmati: 5 imbratisari pe zi... si stresul va lasa spatiu pentru incredere.

IV. Apoi, sunt Endorfinele, drogurile sportivilor. Ele sunt similare cu morfina si actioneaza ca un analgezic si sedativ. in practica scad perceptia noastra de durere si sa ne fac mai putin suparati. Am putea spune ca ne fac mai putin vulnerabili la „valurile“ vietii.

A face sport ajuta la cresterea endorfinelor, asa cum ne ajuta sexul si rasul . in acest sens, exista yoga rasului, care este o practica incantatoare pe care te sfatuim sa o descoperi. si unele parfumuri au fost legate de o crestere a endorfinelor, de exemplu cele de lavanda si vanilie, precum si consumul de cacao. De aceea un frumos baton de ciocolata neagra ar trebui sa fie intotdeauna la indemana pe birou.

Vom mai adauga mai apoi la lista alte doua molecule care sunt eliberate cu actiuni opuse, si sunt, prin urmare, potrivite pentru oamenii complet diferiti intre ei.

Pe de o parte avem Epinefrina, mai bine cunoscuta sub numele de Adrenalina. Ea se produce prin practicarea de sporturi extreme si de fiecare data cand facem ceva care este dincolo de zona noastra de confort. Actiunile neobisnuite in practica ne injecteaza adrenalina in organism, producand o frumoasa descarcare energizanta. Ce inseamna? Ca atunci cand esti obosit, este foarte important sa alungi oboseala, prin a face ceva ciudat si neasteptat.

Ultimul prieten al fericirii noastre este Acidul y-aminobutiric, numit GABA,  si care este intr-un fel antiteza adrenalinei. Acesta este produs atunci cand ajungem intr-o stare meditativa, si produce o fericire mult mai putin adrenalinica si energizanta, legata mai mult de calm si seninatate.

Din cele expuse mai sus, este clar ca Fericirea schimba funcţionarea creierului nostru. De exemplu, te intereseaza mai mult sa interactionezi, sa vorbeşti cu alţii (cine a avut vreodata succes si a tacut?), poti rezolva problemele cu mai multa creativitate, tinzi sa-i ajuti pe alţii şi sa fii mai inclinat sa nu lupti cu ceilalti şi sa rezolvi conflictele aparute.

intelegand dubla relatie dintre Fericire si Succes, nu  ne mai ramane altceva de facut decat sa ne “drogam” cu fericire si cu bine, sa modificam functionarea creierului nostru si sa il exploatam in avantajul nostru.

Mult succes in a gasi calea fericirii tale!

http://www.argumentpress.ro/cele-6-droguri-ale-fericirii-si-cum-sa-le-procuri-gratis/

Va multumesc,

Psiholog Nutritionist Alina Blagoi

About the Author

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: