Top 7 alimentele care calmeaza starile de anxietate

Starea de anxietate sau atacurile de panica pot fi ameliorate si cu ajutorul unei diete care are la baza fructe si legume proaspete.

Cand te conftrunti cu stari de anxietate de multe ori intervine si oboseala, lipsa de motivatie sau alimentatia haotica.

Potrivit CSID, in astfel de perioade se intampla de multe ori sa acumulezi kilograme in plus sau sa slabesti foarte mult.

De multe ori, exista tendinta de a alege alimente rafinate, bogate in zahruri si grasimi saturate. Desi aceste alimente te fac sa te simti mai bine pe moment, pe termen lung nu fac decat sa-ti intretina starea de anxietate si sa-ti afecteze sanatatea. Te simti mai obosit, apar dereglari ale glicemiei si ai mult mai des pofta de dulciuri si de mancare nesanatoasa. Tocmai de asta este indicat sa apelezi la alimente care pot ameliora starile de anxietate si calma atacurile de panica.

Prin alegerea alimentelor potrivite vei reduce drastic anxietatea pe care o resimti si poate chiar iti vei imbunatati starea de spirit.

Acestea sunt cateva alimente care calmeaza mintea si sunt bune pentru sanatate:

  1. Portocalele

Acestea nu fac minuni doar in cazul racelilor. Cantitatea mare de vitamina C ajuta la reducerea nivelul de cortizol (hormonul stresului) si a tensiunii arteriale, ceea ce inseamna mai putina anxietate. Alte alimente bogate in vitamina C care te ajuta sa fii mai plin de viata: kiwi, grepfrut, capsuni, rosii sau broccoli.

  1. Avocado

Fructele de avocado sunt bogate in vitamina B1 sau tiamina, care stimuleaza fuctionarea celulelor nervoase si amelioreaza stresul. Vitamina E calmeaza tensiunea musculara si este de mare ajutor cand traversezi o perioada mai stresanta.

  1. Laptele

Exista o explicatie pentru care paharul de lapte inainte de culcare a devenit o alegere atat de populara. Bogata in vitaminele B2 (riboflavina), B12 si o doza bogata de proteine, bautura te relaxeaza si ajuta la buna functionare a sistemului nervos. Totodata, riboflavina imbunatateste sistemul imunitar, care poate fi grav afectat de stres.

  1. Spanacul

Un motiv in plus sa consumi cat mai multe legume cu frunze verzi? Spanacul contine magneziu care tine sub control nivelul cortizolului si imbunatateste sistemul muscular si cel imunitar.

  1. Sparanghel

Este o sursa excelenta de potasiu si acid folic si acizi grasi omega 3 care cresc nivelul de serotonina. Hormonul fericirii regleaza dispozitia si reduce starea de anxietate.

  1. Carnea de curcan

Acest tip de carne este foarte bogata in triptofan, un amino acid care are efect calmant asupra creierului si care ofera o stare de bine.

  1. Fulgi de ovaz

Fulgii de ovaz sunt o sursa excelenta de fibre solubile si pot ajuta la reducerea simptomelor starilor de anxietate. Carbohidratii din ovaz cresc nivelul de serotonina – are un efect calmant asupra creierului si a corpului, ameliorand anxietatea, nervozitatea si chiar insomnia.

Important! Se recomanda evitarea carbohidratilor rafinati, cum ar fi cei ce se gasesc in painea alba, zaharul alb, orezul alb (cerealele integrale sunt mult mai eficiente in combaterea anxietatii). Aceste alimente provoaca o crestere brusca si rapida a glicemiei care ne ofera o doza temporara de energie, inlocuita in scurt timp cu o senzatie de oboseala.

Sursa: 

Va multumesc,

Psiholog Nutritionist Alina Blagoi

About the Author

2 comments

  1. cotos mihaela - Răspunde

    Buna sunt Mihaela si am o problema de mai bine de trei ani slabesc am dureri de cap foarte mari in fie care zi iau pastile,si am nervi o stare ne linistita am incercat cu tot felul de vitamini si nimic,as dori sami spuneti cum pot pune un pic de qilograme in plus.am varsta de 40 ani.cu mult respect Mihaela.va multumesc.

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: