11 alimente sanatoase care dauneaza organismului daca sunt consumate la ora nepotrivita

Alimentele sunt de natura si compozitie nutritiva variata, iar din acest motiv si procesul lor de digerare in tractul digestiv se efectueaza in mod diferit. In timp ce unele alimente, cum ar fi fructele sau legumele, sunt digerate intr-un timp mai scurt, altele, cu un continut mai bogat in proteine, se digera mai lent.

Uneori dupa mancare poti simti disconfort, flatulenta, colici, iar dupa o perioada apar si kilogramele in plus. Un motiv ar putea constitui faptul ca anumite alimente nu au fost consumate la ora potrivita. In ce parte a zilei este binevenit sa consumi un aliment sau altul?

1. Branza de vaci

Ora potrivita – la amiaza

  • imbunatateste digestia
  • amelioreaza functiile tractului intestinal

Ora nepotrivita – seara

  • nu se recomanda consumarea acestui produs in caz de tuse, intrucat creste gradul de  vascozitate a sputei

2. Orezul

Ora potrivita – la amiaza

  • pe timp de zi metabolismul este mult mai activ, iar acest lucru permite arderea caloriilor consumate

Ora nepotrivita – seara

  • contribuie la cresterea greutatii

3. Merele

Ora potrivita – dimineata

  • datorita continutului de fibre si pectina, merele contribuie la o buna functionare a tractului intestinal si previn constipatiile
  • hidrateaza si energizeaza corpul

Ora nepotrivita – seara si inainte de culcare

  • aciditatea fructelor dauneaza smaltului dentar in pozitie culcata
  • pectina va suprasolicita sistemul digestiv pe timp de noapte

4. Dulciurile

Ora potrivita – in prima jumatate a zilei

  • in decursul zilei caloriile vor fi folosite pentru necesitatile energetice ale organismului

Ora nepotrivita – seara

  • zaharul conditioneaza acumularea kilogramelor in plus
  • zaharul poate duce la tulburari de somn

5. Bananele

Ora potrivita – la amiaza

  • datorita continutului bogat de fibre, bananele ajuta la o buna digestie
  • bananele sunt antiacizi naturali, reduc aciditatea gastrica

Ora nepotrivita – seara tarziu

  • carbohidratii pot predispune  la ingrasare

6. Carnea

Ora potrivita – la amiaza

  • carnea este un produs care se digera lent
  • datorita continutului ridicat de proteine, carnea contribuie la cresterea fortei fizice

Ora nepotrivita – seara

  • in cantitate mare pe noapte, produse bogate in proteine pot ingreuna sistemului digestiv si provoca dereglari de somn

7. Leguminoasele

Ora potrivita – seara

  • bogate in fibre dietetice, bobul, fasolea si lintea imbunatatesc digestia, scad nivelul de colesterol in sange
  • cercetarile au demonstrat ca acestea contribuie la un somn bun

Ora nepotrivita – dimineata

  • daca leguminoasele, bogate in fibre, sunt consumate dimineata sau ziua, exista riscul ca dezechilibrarii apetitului si consumului de calorii in plus

8. Nucile

Ora potrivita – in a doua parte a zilei, seara

  • contin substante nutritive, inclusiv grasimi Omega-3 si antioxidanti
  • s-a demonstrat ca sunt benefice pentru creier

Ora nepotrivita – dimineata/la amiaza/noaptea

  • in acest timp nucile vor aduce cele mai putine beneficii organismului

9. Smochine si caise

Ora potrivita – dimineata devreme

  • accelereaza metabolismul
  • stimuleaza functiile sistemului digestiv

Ora nepotrivita – seara

  • pot provoca indigestie si flatulenta

10. Cascavalul

Ora potrivita – dimineata devreme

  • este un foarte bun substituent al carnii
  • in cantitati moderate previne acumularea de kilograme in plus si balonarile

Ora nepotrivita – seara

  • greu de digerat, cascavalul poate duce la indigestie si la acumularea de kilograme in plus

11. Laptele

Ora potrivita – pe noapte

  • laptele cald calmeaza organismul si imbunatateste somnul

Ora nepotrivita – dimineata

  • laptele este greu digerat, daca urmeaza un regim fizic activ in prima jumatate a zilei, poate schimba programul meselor.

Sursa

Va multumesc,

Psiholog Nutritionist Alina Blagoi

About the Author

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: