10 obiceiuri sanatoase pe care trebuie sa le adopti

1.Somnul

Oamenii care obisnuiesc sa doarma 7-8 ore pe noapte sunt mult mai sanatosi decat cei care au un somn haotic sau insuficient. Afectati sunt si cei care au program de munca in timpul noptii, pentru ca cel mai bun somn este cel intre orele 22:00 si 6-7 dimineata. Este considerat a fi cel mai bun somn intre orele precizate fiindca anumite glande au bioritmul in aceste ore, glande care sporesc regenerarea organismului, refacerea imunitatii, cresc potentialul de lupta impotriva bolilor, mentin tineretea si protejeaza creierul. 

2. Activitatea fizica

Unora le place miscarea. Fie ca aleg sa mearga la sala ori pur si simplu se plimba seara cateva statii cand vin spre casa de la serviciu, miscarea intotdeauna aduce beneficii, indiferent de tipul miscarii. Sportul reduce riscul de boli cardiovasculare, scade colesterolul, reduce efectele stresului, creste metabolismul, intretine imunitatea etc.

3. Activitatea intelectuala

Activitatea intelectuala zilnica este foarte importanta pentru sanatate si longevitate. Efectuarea unor activitati zilnice care impun procese de memorie, atentie, logica sporesc sanatatea psihica si fizica, precum si longevitatea, dupa cum arata studiile din ultimele decenii. 

4. Micul dejun

Micul dejun reprezinta unul dintre cele mai sanatoase obiceiuri alimentare. Nutritionistii au facut studii in acest sens si au ajuns la concluzia ca cei care iau zilnic micul dejun au riscuri mai mici de boli cardiovasculare, nu prezinta colesterol crescut si nu sunt predispusi la obezitate.

5. Consumul de fructe si legume

Celor carora le plac fructele si legumele crude au sanse mari sa traiasca mult si sanatosi. Fructele si legumele consumate zilnic in stare cruda asigura ratia de vitamine, minerale si antioxidanti de care avem nevoie pentru a fi sanatosi si pentru a preveni bolile.

6. Pestele si fructele de mare

Acele persoane care consuma frecvent peste si fructe de mare sunt feriti de afectiuni cerebrale, cancere si boli cardiovasculare. Se recomanda sa consumati de 2-3 ori pe saptamana peste sau fructe de mare. Inca un beneficiu pe care il aduc aceste alimente este acela ca scad riscul bolilor autoimune si al alergiilor. Asadar daca va stiti cu un fond atopic (astm, boli autoimune, alergii etc), cu atat mai mult consumati peste. 

7. Mici momente de ralaxare

Acordati-va in fiecare zi macar un moment de relaxare, moment in care sa va delectati si sa va simtiti bine. Aveti grija sa alegeti acest moment intr-o atmostfera adecvata: unii aleg baia cu aromaterapie ca mijloc de relaxare, altii o scurta plimbare prin parc in drum spre casa, iar altii aleg chiar sa practice un hobby. Aceasta ultima varianta este si mai constructiva, fiindca natura omului este sa faca ceea ce-i place, ca atare acordand atentie hobby-urilor voastre va mentineti echilibrul psihic. 

8. Consumul de ceai

Bautorii de ceai sunt sanatosi si traiesc mai mult. Ceaiul baut dupa un anumit ritual, savurat, adesea tine locul gustarilor. Acesti oameni sunt adesea slabi, nu prezinta colesterol crescut sau boli cardiovasculare si totodata nu se plang de efectele stresului, pentru ca simplul lor ritual zilnic ii detaseaza si elimina efectele nedorite ale stresului. 

9. Igiena

Igiena orala, igiena intregului corp (dar nu excesiva), precum si efectuarea analizelor anuale si adoptarea unui regim de hrana sanatos (igiena alimentara) reprezinta o buna cale spre sanatate si longevitate. Stiati ca lipsa igienei (sau igiena incorecta) se inscrie in top 3 cauze declarate la nivel mondial pentru aparitia cancerelor?

10. Socializarea

Relatiile sociale sunt importante pentru mentinerea unui echilibru psihic, pentru nevoia de integrare si socializare a omului. Totodata iesind cu prietenii, colegii aflati si multe informatii care va ajuta in atingerea telurilor proprii. Oamenii care nu socializeaza capata probleme psihice, de personalitate si chiar afectiuni fizice (studii psihosomatice atesta implicarea psihicului in producerea unor afectiuni fizice). 

Sursa: https://sanatate.bzi.ro/10-obiceiuri-sanatoase-pe-care-trebuie-sa-le-adopti-2879

Va multumesc,

Psiholog Nutritionist Alina Blagoi

Retineti:

A comenta pe acest site (ca si pe oricare altul) este un privilegiu, nu un drept.

De aceea, va rugam:

  • Referiti-va, pe cat posibil, doar la subiectul postarii.
  • Folositi un limbaj decent.
  • Daca intrati in polemici cu alti comentatori, folositi argumente, nu injurii.
  • Comentariile care nu respecta aceste cerinte nu vor putea fi publicate.
  • Va multumim si va asteptam cu interes opiniile si sugestiile.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *